6 Mart 2010 Cumartesi

Yüreğine Sor'u Yönetmeni Yusuf Kurçenli ile Birlikte Seyrettik

Önümüzdeki günlerde eleştirisini yazacağım filmlerden biri Yüreğine Sor. Yusuf Kurçenli'nin yazıp yönettiği filmin yapımcısı Nesteren Davutoğlu. Filmin ilk tanıtımları için gönderilen görsellerde yer alan afişteki "Allah" kelimesinin Arapça ters konmasını, Yusuf Kurçenli çok eski bir arkadaşım olmasına rağmen, eleştiren bir yazı yazmaktan çekinmedim. Birkaç gün sonra Nesteren Davutoğlu'dan bir mail geldi:

"Sayın Çokyiğit, uyarınız üzerine afiş değiştirilmiştir. Bu konuda Yusuf Kurçenli'ye bilgi verilmiştir!" Diye... Nesterene Hanım son derece nazik bir yapımcı. Yusuf Kurçenli dünyanın en iyi arkadaşlarından biri. Basın gösteriminde filmi seyrettik. Dışarı çıktığımızda ne görelim? Yusuf Bey de gelmiş ve filmini bizimle birlikte seyretmiş. Karşı karşıya geldiğimizde sarılıp öpüştükten sonra, "Siz arkadaş mısınız, gazeteci mi?" diyerek lafı gediğine koyuverdi. Gülüştük. Nesteren Hanım'a da "İşto o yazıyı yazan bu adam!" diyerek beni tanıttı ve tanıştırdı mı, ihbar mı etti, anlayamadım?

Bu arada Yusuf' Bey'e film hakkındaki fikirlerimi açıkladım. Mutlu oldu. Bizi dinleyen sinema yazarı arkadaşım Ali Ulvi Uyanık, ertesi gün GMall'da bana sitem etti. Çünkü o da hem Eyyvah Eyvah'ı hem de Yüreğine Sor'u benim gibi çok beğenmiş, filmlerdeki işçiliği tekdir etmişti. Dedi ki: "Beni bir de yanlış yere Türk sinemasının düşmanı ilan ettin. bak, ne diyorsun film için: bizim hikayemiz! İşte ben de senin gibi kendi hikayemizi iyi bir biçimde anlatan  yönetmenlerin filmlerini beğeniyorum! Ama Batı sinemasına öykünüp eline yüzüne bulaştıranları ise hiç mi hiç takdir etmiyorum!"

"Tamam Aliciğim," diyerek ona bu sitemini yazacağıma söz verdim... Geçekten de film çekiyorum diye bir sanatı berbat edenleri boş yere ödüllendirmemek gerek...

Buraya kadar dikkat ettiyseniz bir eleştiriden çok bir izlenim yazdım. Evet Yüreğine Sor'un eleştirisi 12 Mart'tan bir kaç gün önce gelecek.

Şimdilik bu ön izlenim ile yetinin.

Fakat durun, film için yıldız vermem gerekseydi, dört üzerinden dört yıldızı gözüm kapalı verirdim... Bir de filmin baş kadın oyuncusu Esma'yı oynayan Tuba Büyüküstün! Aman Allahım! O ne güzellik öyle! Duru sular gibi berrak ve güzel bir kadın! Onu çektiğinizde filmin filan kalmaz geriye diyeceğim ama dilim varmıyor!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder