7 Şubat 2010 Pazar

I. Altın Kestane Ödülleri ve Benim Kime Oy Verdiğime Dair

Bundan yaklaşık bir ay kadar önce, 11 Ocak 2010 tarihinde meslektaşım Tunca Arslan'dan bir mail geldi Altın Kestane ödüllerine dair. Bir yıl önce Altın Bamya için gelmiş miydi, hatırlamıyorum ama, eğer gelseydi, Tunca'ya verdiğim olumlu cevabı vermezdim. Çünkü bamyanın hormonlu ve GDO'luları var, bu yüzden boy boy olabiliyor. Altın bamyacılar ile boy konusunda mutlaka anlaşmazlığa düşerdik! Çok şükür daha kestanelerde bu durum mevcut değil! Üç aşağı beş yukarı hepsi aynı boydalar. Değilseler bile birbirlerine yakınlar. Biri Çengel bademi, biri Langa hıyarı boyunda değil anlayacağınız...

Her ne ise...
Tunca aynen şöyle diyordu:


"Coşkun merhaba,
Ekteki form ve açıklamayı okumanı rica ediyor, katılımını ve katkılarını bekliyoruz...
Görüşmek üzere, iyi çalışmalar."
Ekinde de bir word dosyası vardı. Dosyayı açtım, koşul ve kuralları yazılıydı. Değerlendirme sonuçlarına bir yorum ekleneceği bilgisi yoktu. Bunun yerine bir madde vardı ki ben ona güvenerek oyumu verdim:
Madde şu: "Altın Kestane Ödülleri Jürisi, ödül sonuçlarıyla birlikte açıklanacak, jüri üyelerinin kişisel değerlendirme-puanlama listeleri ile diğer aday-önerileri ise saklı tutulacaktır."

Hemen cevap verdim: 

1) Altın Kestane En Fena Film Ödülü
 - 5 puan: Güz Sancısı
 - 3 puan: Recep İvedik2
 - 1 puan Dabbe 2
  
2) Altın Kestane En Fena Yönetmen Ödülü
 - 5 puan: Tomris Giritlioğlu
 - 3 puan: Togan Gökbakar
 - 1 puan: Hasan Karacadağ
   
3) Altın Kestane En Fena Kadın Karakter Performansı Ödülü
 - 5 puan: Tuba Ünsal (The Watercolor-Suluboya)
 - 3 puan:
 - 1 puan:

4) Altın Kestane En Fena Erkek Karakter Performansı Ödülü
 - 5 puan: Şahan Gökbakar (Recep İvedik 2)
 - 3 puan:
 - 1 puan:

 5) Altın Kestane Alarm Zili Ödülü
 Okan Bayülgen (Kana-İ-zasyon)

6) Altın Kestane Jüri Özel Ödülü
 No Ofsayt


Görüldüğü gibi jürinin toplam değerlendirmesi ile benim tercihlerim arasında fevkalade önemli farklar var ve benim hangi oyun neden o filme veya kişiye verdiğime dair bir yorumum yok.

Şunu demek istiyorum. Sinema Yazarı arkadaşlarımla ortak değerlendirmeden çıkan sonucun altına imza atıyorum ama yorumlara katılmıyorum. Yani  mesela Serdar Akar ve Beren Saat benim listemde olmadığı halde oy çokluğu ile listeye girmiştir. OY BİRLİĞİ İLE değil. Üstelik Hıncal Uluç'u sinemayla ilgili bir seçimin bağlamında asla görmediğim için onun adından hiç bahsetmedim bile. Durum bu olduğu halde yorumlar sanki tüm seçimler oy birliği ile alınmış gibi hava yaratmaktadır ki, itirazım bunadır.

Okuyucularıma ve Altın Kestane muhataplarına: Bu jüride bulundum, kendi tercihlerimi yaptım. Oyumu verdim ve sonucu bekledim. Yazılan yorumda dahlim yoktur ve bu yorumlara katılmıyorum. Sevgilerimle.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder