Hüseyin, Eyvah
Evyah'da bir yandan babasını
Filmin entrikası gerçeklerden yola çıkılarak kurulmuş: Taşra
şehirlerinin ve kasaba belediyeciliğinin baş belası festivaller… Bu işi
organize edenlerin bir kısmı hemen her meslek dalında olduğu gibi sahtekârdır,
üçkâğıtçıdır.
Ata Demirer, ilk iki filmde olduğu gibi
Hüseyin Badem karakterini Turist Ömer, Cilalı İbo gibi Türk sinemasının
unutulmazları arasına girmiş karakterler katına yükseltmek için çabasını
sürdürüyor. Filmin diğer kadroları için bunu söylemeye imkân yok. Hemen
herkes bu üçüncü filmde uzun dizilerden sonra yorulmuş ekiplerin performans
düşüklüğünü sergiliyor. Demet Akbağ. Firuzan Abla rolündeki oyununa hiçbir
yenilik getirmemiş.
Firuzan’ın büyük aşkı İspanyol’un bilinmeyen karısı
Mersedes olarak filme sokulan Serra Yılmaz ise sinema çevrelerinde entel
eleştirileri elinde tutan bazı kesimlere selam çakmak adına konmuş gibi… Filmin
ana ekseninde asıl kırılma ise ilk hikâyede bize sunulan masumiyet, sevgi,
hayata ve siyasete bigâne kalmanın yerine aktüel siyasete laf sokuşturma
çabasının alması olmuş. Benden söylemesi, çekilen film doğrudan politik bir
mizah öyküsü ve politik sinemanın bir ürünü değil ise o siyasi heccavlık komediyi bozar!
SAYFAYI BÜTÜN OLARAK GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder