1 Şubat 2014 Cumartesi

Eyvah Eyvah Masumiyetini Kaybetmesin

Hüseyin, Eyvah Evyah'da bir yandan babasını
ararken diğer yandan deliler gibi sevdiği Müjgan’a kavuşmak için çeşitli yollar denemişti. Bir sonraki filmde ise Müjgan ile evlenerek bahtiyar olmuştu. Eyvah Eyvah 3’de ise bir baba ve aile reisi olarak ekonomik zorluklar yaşamaya başlayan Hüseyin elinde olmadan yeniden belalara bulaşıyor ve seyircisine yine güldüren bir macera anlatıyor. 

Filmin entrikası gerçeklerden yola çıkılarak kurulmuş: Taşra şehirlerinin ve kasaba belediyeciliğinin baş belası festivaller… Bu işi organize edenlerin bir kısmı hemen her meslek dalında olduğu gibi sahtekârdır, üçkâğıtçıdır.

Ata Demirer, ilk iki filmde olduğu gibi Hüseyin Badem karakterini Turist Ömer, Cilalı İbo gibi Türk sinemasının unutulmazları arasına girmiş karakterler katına yükseltmek için çabasını sürdürüyor. Filmin diğer kadroları için bunu söylemeye imkân yok. Hemen herkes bu üçüncü filmde uzun dizilerden sonra yorulmuş ekiplerin performans düşüklüğünü sergiliyor. Demet Akbağ. Firuzan Abla rolündeki oyununa hiçbir yenilik getirmemiş. 

Firuzan’ın büyük aşkı İspanyol’un bilinmeyen karısı Mersedes olarak filme sokulan Serra Yılmaz ise sinema çevrelerinde entel eleştirileri elinde tutan bazı kesimlere selam çakmak adına konmuş gibi… Filmin ana ekseninde asıl kırılma ise ilk hikâyede bize sunulan masumiyet, sevgi, hayata ve siyasete bigâne kalmanın yerine aktüel siyasete laf sokuşturma çabasının alması olmuş. Benden söylemesi, çekilen film doğrudan politik bir mizah öyküsü ve politik sinemanın bir ürünü değil ise o siyasi heccavlık komediyi bozar!

SAYFAYI BÜTÜN OLARAK GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder