20 Ocak 2013 Pazar

Burhan Doğançay'ın ardından

28 Nisan 2004'de müze açılışında yaptığım röportaj için çektiğim bir fotoğrafı.
İstanbul'da vefat eden Burhan Doğançay (84Teşvikiye Camîi'nde (Abdülmecid Han Camîi) kılınan cenaze namazından sonra defnedilmek üzere Turgutreis'e uğurlandı. Cenaze töreni esnasında eşi Angela Doğançay ile yakınları taziyeleri kabul etti. Ailesi ve yakınları yanında Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, Avrupa Birliği Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, oyuncu İzzet Günay, gazetec Hıncal Uluç, akademisyen Hasan Bülent Kahraman, All Arts Istanbul Yönetim Kurulu Başkanı Ali Güreli'nin katıldığı törene, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu ve Bodrum Belediye Başkanı Mehmet Kocadon da çelenk gönderdi. 
Burhan Doğançay Bey ile Türkiye'ye kesin dönüş yaptığı ve müzesini kurduğu yıldan beri süren bir tanışıklığımız oldu. Eşi Angela Doğançay da aynı mekanlarda bulunduğumuz zaman zarif tebessümü ile selamıma karşılık veren bir hanımefendidir. Doğançay ile Dünden Bugüne Tercüman Gazetesi'nde yaptığımız röportajın kupürünü aradım, bulamadım. Umut ediyorum ileri zamanlarda bu söyleşiyi sizlere sunarım: 

Şimdilik Doğançay Müzesinde çektiğim Burhan Doğançay fotoğraflarını paylaşıyorum.


Burhan Doğançay tarafından satın alınarak müze haline getirilen
binanın eski ve müze yapıldıktan sonraki halleri.


***
Aynı zamanda bir New York'lu olan Burhan Doğançay'a, dönemin New York Belediye
Başkanı Robert F. Wagner tarafından verilen Takdir Beratı (1964). 


***
Cumhuriyetin 72. Kuruluş yıl dönümünde Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel
tarafından  Burhan Doğançay'a verilen Kültür ve Sanat Büyük Ödülü Beratı. 

***


Doğançay, New York şehrindeki duvarlara yapıştırılan ilanları fotoğraflayarak resim
sanatına getirdiği kendi tarzını birleştirip yaptığı ödüllü tablolarından birinin önünde. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder