16 Aralık 2012 Pazar

Türk oyunculara Gerard Depardieu vergisi gelmeli mi?

Türkiye'de sinema ve bilhassa TV sektöründe çalışan oyuncularınbazılarının bir yıl içinde milyonluk (eski trilyon) dairelere sahip olması, çeşitli markalardan ultra lüksotomobil koleksiyonu yapmalarına karşılık ödedikleri vergiler, ünlü Fransızoyuncu Gerard Depardieu ile Fransa Başbakanı  Jean-Marc Ayrault arasında geçen polemikten sonragündem konusu oldu. Henüz sosyal medyaya taşınmayan veya en azından TT olmayankonunun gündeme gelmesi pek çok komedyen ve oyuncunun cebini yakacak gibigörünüyor. Depardieu'nün bir yıllık gelirinin yüzde 85'ini devlete vergi olaraködemesinin duyulmasının ardından Türk oyuncuların yıllık gelirleri ve ne kadarvergi ödedikleri de bu arada ciddi merak konusu oldu. Maliye Bakanlığınınkamuoyunu bilgilendirmesi dileğiyle çeşitli gazetelerin İnternet sayfalarındayer alan haberi bilginize sunuyorum.  
Jean-Marc Ayrault
Fransa’da ödediği yüksek vergilerden kurtulmak için Belçika’dan bir evsatın alan Fransız aktör Gerard Depardieu, iki haftadan bu yana Fransızmedyasına konu oluyor. Fransa’da geçerli olan kanunlara göre yılın belli birsüresinde yabancı bir ülkede ikamet eden Fransız vergi mükellefi, oranı yüzde85’e kadar varabilen gelir vergisinden muaf oluyor.

Sosyalistlerin iktidara gelmesi ile hızlanan bu ’Zengin Göçü’ne, Dur’diyebilmek için sert bir çıkış yapan Fransa Başbakanı Jean-Marc Ayrault, GerardDepardieu için "Sefil" dedi. Başbakanın bu sert çıkışına cevaben LeJournal du Dimanche gazetesine bir açık mektup gönderen ünlü aktör şunlarısöyledi:

"Siz kim oluyorsunuz da beni bu şekilde yorumluyorsunuz? Fransayıfazla vergiler yüzünden terk eden hiç kimse benim kadar hakarete uğramadı. 2012senesinde kazandığım gelirin yüzde 85’ini vergiye ödedim, gidiyorum ve hiçkullanmadığım pasaportumu ve sosyal sigortalar kartımı size geriveriyorum".

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder