9 Kasım 2012 Cuma

Bir gün bir kitap okuduğunda hayatın değişir mi?


“Bir gün bir kitap okudum tüm hayatım değişti”,diyebileceğiniz bir kitap olmasa da bilgi dağarcığınızı zenginleştirecek birkitaptan söz etmek istiyorum. Prof. Dr. Hüsrev Hatemi, “Tıpfakültelerinden musikişinas, yazar, sanatçı ara sıra da doktor çıkar” latifesini doğrulayan bir hekimden çok fazlası olarak irfan hayatımıza katkılarını,makalelerini topladığı “Özge Temaşa” isimli eseri ile sürdürüyor.

Kendisiyle, “n’etti bu Yunus n’etti” isimli Yunus Emreçalışmasıyla ilgili, o günün Dünden Bugüne Tercüman Gazetesi için röportaj yapmıştım.Anlamıştım ki, Hüsrev Bey, tahlillere bakıp, hastaları dinleyip reçete yazanbir doktor olduğu kadar kültür göstergelerini çok iyi okuyan bir otacı! Hemfizyolojik dertlerimize deva bulan hem de manevi yaralarımızla ilgilenen bir “İrfan Eri”.

Çağrı Yayınları tarafından neşredilen “Özge Temaşa”kitabını geçen ay almış ama okumaya fırsat bulamamıştım. Nihayet kitabın bir ucundan tutup elime aldım ama şimdi debırakamıyorum! Hüsrev Bey, yıllarca okumanın, düşünmenin ve sentez yapmanınverdiği bir sarahatle, dağarcığında biriktirdiği kültür meselelerinipaylaşıyor. Hüsrev Bey’in çantasında İslam, millet, milliyet, ırk, tarih, Batı,batıcılık, yobazlıktan tutun da, Yunus Emre, Yahya Kemal, Mehmet Akif Ersoy,Rıza Tevfik, Osmanlı, Divan edebiyatı, halk edebiyatı, tasavvuf, din, Diyanet, Cumhuriyet,Atatürk, vatan, İstiklal Savaşı, devlet, devlet adamlarına saygı-saygısızlık… gibigünümüzün her biri ayrı bir sorun ve tartışma konusu olan meseleler bulunuyor. Hatemi Hoca, bu yaklaşımlarında irfanı, ahlakı, vicdanı kullanıyorama bütün bu nirengi noktalarını da Kuran ve Hz. Peygamber süzgecinden geçirerekyazıyor.

Hüsrev Bey’in yorumlarında ve teşhislerinde katılmadığımnoktalar yok mu? Elbette var ama o bu fikirlerini genel kültürü ile öyle birsüslüyor ki, eseri bir genel kültür ansiklopedisi gibi okumaktan,katılmadığınız fikirlerine de Langavî Baba’nın dediği gibi, “Canım bu kadarkusur kadı evladında da olur.” hoşgörüsüyle yaklaşıyorsunuz.

Prof. Dr. Hüsrev Hatemi’nin bir önemli meziyeti, heccavlığını da burayaekleyerek kitabın künyesini arz ediyorum:

Özge Temaş, Hüsrev Hatemi, Çağır Yayınları (02125162080),1. Baskı, İstanbul 2012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder